Products
Hans Nilsson
Noir Stockholm werd opgericht in 2007 door Creative Director Hans Nilsson en medeoprichter Ellen Ericsson. Hans Nilsson is een internationaal gerenommeerde editorial en celebrity hairstylist. Zijn avant-garde haarcreaties, gebruikt in modeshows en muziekshows, worden vaak vergeleken met kunst...
Enige tijd geleden hadden we de kans om Hans Nilsson enkele vragen te stellen. Hieronder kun je lezen wat hem fascineert en wat zijn reden was om Noir te starten.
Wat fascineert je aan de kappersbranche?
Er zijn veel verschillende dingen die me fascineren als het gaat om deze fantastische branche. Voor mij draait het altijd om de reis en de manier waarop wij en de branche zich ontwikkelen en vooruitgaan. De kappersbranche is veel groter dan alleen het haar dat we doen. Het gaat over alle mensen die we ontmoeten, de looks die we creëren, het creatieve proces, de link met mode en hoe we het gebruiken, de manier waarop we het haar aanpassen voor de persoonlijke expressie van de klant en de manier waarop we advies geven en de producten aanpassen die elke klant nodig heeft om er ook thuis geweldig uit te zien. Haar is het ultieme accessoire.
Als je bedenkt wat er elke dag in een salon gebeurt, is het werkelijk verbazingwekkend. De relatie tussen kappers en hun klanten is zo uniek; er zijn niet veel relaties waarin je iemand elke 6-10 weken ontmoet en 10 of 30 jaar lang een uur met elkaar praat, en je ziet ze zich ontwikkelen en groeien!
Wat is de reden dat je NOIR Stockholm bent begonnen?
Noir Stockholm is opgericht door mij en Ellen in 2007 met de visie om een platform te creëren voor haar en creativiteit, inclusief fotoshoots, shows, klanten, gericht op persoonlijke expressie en als de schakel tussen haar en mode. We wisten vanaf het begin dat we de haarverzorgingslijn van Noir Stockholm wilden ontwikkelen en in 2015 hebben we de lijn gelanceerd. De reden waarom we op dat moment zijn gestart, was vanwege de uiterst sterke behoefte aan producten die zijn gemaakt voor wat kappers en haarstylisten nodig hebben om hun geweldige werk te creëren en om het de klant thuis te vergemakkelijken en hen de middelen te geven om er altijd geweldig uit te zien. De behoefte aan verzorgende haarverzorging, niet alleen voor het haar, maar ook voor duurzame haarverzorging.
Wat is jouw visie op duurzaamheid, en welke invloed heeft die filosofie op NOIR Stockholm?
Wij geloven dat duurzaam denken de sleutel is; we streven er voortdurend naar om het merk groener en nog duurzamer te maken met alles wat we doen, van ervoor zorgen dat elk ingrediënt gecertificeerd is, geen overproductie, producten die meer dan één specifieke behoefte dekken, recyclebare verpakking, hoe we de producten verzenden, minder water gebruiken in de producten zodat je geen water hoeft te verzenden, de grootte van de verzenddozen en nog veel meer.
Wat is je favoriete product, en waarom?
Dit is een lastige vraag, omdat we Noir Stockholm zien als een palet waar je je producten kiest om aan te passen aan de behoeften van elke klant en om het gewenste uiterlijk te bereiken, maar als ik moet kiezen, is het waarschijnlijk de Essential Leave-In Conditioner vanwege de veelzijdigheid en de verzorging die het biedt, Editors Choice vanwege de gladde touch die het geeft en de textuur die het creëert na het föhnen, Secret Veil vanwege de manier waarop het het haar gewoon opnieuw start en de lichtheid die het het haar geeft, en Picture Perfect vanwege de manier waarop ik kan werken en restylen en het er nog steeds niet uit ziet alsof het is gesprayd.
Hans Nilsson Creative Director
Noir Stockholm